lördag 6 februari 2010

Vinterpromenad




Under den vecka jag inte varit här har det snöat ca 20 cm! En del att skotta med andra ord. Träden är snötyngda, snön är väldigt vit, det är vackert.
Jag har gått långpromenad på Styrsö. Det var tillräckligt upptrampat längs den nya naturstigen för att jag skulle klara mig med skor. Jag gick också genom Arbores skog. Inga speciella fåglar förrän jag kom till upplaget vid brofästet. Där fann jag tre vinterhämplingar!
Den som tittat ordentligt kan upptäcka rödhaken på vår fågelmatning!

3 kommentarer:

Bozze sa...

Tur att bilderna går att zooma ... fick bekräftat att jag såg rätt (den lilla brunröda pricken)!

Karin sa...

jag tror jag ser den oxå men vet inte hur man zoomar...

Karin sa...

jag vet numera hur man zoomar och hade oxå rätt. Arbores är min hemmaskog på Styrsö, portalerna passerade man varje gång på väg till Sagaberg