lördag 26 februari 2011

Fiskeboa på Donsö kommer från Vrångö eller Det blev nej på allt



Jag köper fisk och/eller räkor nästan varje helg jag kommer ut. Jag har blivit riktigt bra på att steka fiskfileer!!!

Igår köpte Karin och jag räkor. Jag överhörde då ett samtal mellan två Vrångö-bor:
- Hur gick det igår kväll?
- Det blev nej på allt!

En oemotståndlig öppning! Jag vara bara tvungen att inflika:
- Vad var det för möte?
- Vägföreningen!
- Vad handlade det om?
- Det gällde elbilar och tvåhjuliga mopeder. Skulle någondera tillåtas, skulle båda eller skulle ingen?

Det blev nej på allt!

Det hade varit en jämn omröstning - 47 hus röstade för och resten emot. Slunkarna fällde avgörandet.
- Det är därför det inte blir någon bro heller... Men jag har ju barn nu - så det kanske är likabra...

Det verkar som om alltför många "55-plusare" flyttat till Vrångö och dom vill troligen ha en asyl...

Inga kommentarer: