fredag 26 augusti 2011

Möte med svampexperter

Efter en lite mulen morgon med innejobb kommer solen, det blir riktigt svettigt. Tar en promenad på naturstigen och ser en fin svamp av sopptyp - aspsopp kanske?lite gråspräcklig stam har den. Fot heter det kanske. Tar med den i handen. Strax möter jag ett par herrar som helt klart har svampintresse. Inte heller de hade planerat svampturen utan spontanplockat i en halvsöndrig plastpåse de hittat på stranden. Jag räckte fram min svamp - det är en lärksopp sa den av herrarna som var experten. Han hette Göran. I påsen hade de även smörsopp, kremla mm. De fick min lärksopp och förhoppningsvis en smaskig svampstuvning till middag.



1 kommentar:

Bozze sa...

Kul att stöta på trevliga människor! Jag träffade några tanter från Göteborg som brukade åka ut och gå naturstigen för att det är så fint!