söndag 1 juli 2012

Dagens outfit

Debut för ännu en standardbloggrubrik! (har ju även gett mig in i cup cake-träsket tidigare).

En prickig klänning har jag velat ha jättelänge, kanske är det för den där fina min mamma hade när jag var liten.  Nu svämmar ju affärerna över av prickigt och 50-tal men ändå hittar jag ingen. Till slut blev det ett racersyprojekt till sommarkjol av tyget som legat i lådan flera år.

(Fleecetröja från Calmac -Lars favoritfärjebolag Caledonian Mc Brayne som trafikerar Hebriderna. Skor- Ecco i modell som utgått sen hur många år som helst. Borde förstås haft de här:)

3 kommentarer:

Stina sa...

Nice!

Anonym sa...

Oj, oj, oj - både diamanttofflor och prickig klänning. Tjusigt! Hörde f.ö. att det var vacker sång och musik i kyrkan idag! (Men en predikan som inte var slut efter 40 min.....) Vi har lovsjungit i den vackra svenska naturen idag, närmare bestämt i naturreservatet Rotsidan, Höga kusten. /Hedman

Karin sa...

Va, här ryktet nått ända till Norrland! Ni har era kunskapare!