måndag 20 augusti 2012

43 och tomtkryss och en liten quiz

I dagens inlägg finns något för alla intressegrupperingar! Det ska bli roligt att se hur många kommentarer vi får!

Vad har talet 43 med Donsö att göra? Jo, det finns 43 st blomkrukor att vattna, stora som små.


Jag har bestämt att följa min bror i spåren, här är mitt första tomtkryss. En stor svart och vit fågel (mycket större än en sparv). Någon som vet vad fågeln heter?



Till sist en liten quiz, vilken film är följande bild hämtad ur?



Svaren kan ni lämna i era kommentarer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sånger från andra våningen, Roy Andersson, Sverige

Pica Pica

Karin sa...

43 stycken alltså. Ojojoj du har fått att göra. Men fint blir det! Och da har jag ändå gett bort ganska många! Men nu tror jag inte du behöver vattna minikrukorna mer. Nya skott behöver inte på mycket vatten.

Larsan sa...

Fågeln är mycket riktigt en skata, eller på latin pica pica.

Lycka till med fler tomtkryss!!

Bozze sa...

Rätt svar är skata och "Du levande".