tisdag 28 augusti 2012

Regn, vattenmätare och mitt gladaste tomtkryss

Idag har det regnat till och från hela dagen, himlen har varit grå!


När jag kom vid 10-tiden visade det sig att gubbarna som skulle byta vattenmätare hade varit med samma båt, de stod och väntade vid brevlådan. De pratade först om att de måste med nästa båt "om en timme" ... sedan gick bytet på 5 minuter ...


Det blev lite inomhusfotografering idag ...!




 Mitt absolut gladaste tomtkryss, troligen en s.k. felflygare ...


6 kommentarer:

Larsan sa...

Har Du kommit fram till vad det för art av felflygare?

Bozze sa...

Tror att det är någon sorts Pelikan ...

Larsan sa...

Tror du det? Det tror inte jag

Bozze sa...

Vad tror du då?

Larsan sa...

Träskonäbb!

Bozze sa...

Precis vad jag kommit fram till! Grattis!