tisdag 24 augusti 2010

Väder och oväder II.

Efter lunch var det uppehåll så jag bestämde mig för att hälsa på min gode vän Olle Hasse för att överlämna årets Donsö-vykort. Han bjöd på kaffe och vi pratade en stund. Det var snart dags för frimärksauktion på nätet och han hade några frimärken han ville köpa. Vi tittade på några gamla kort och han berättade om när han arbetade på en fraktskuta på rutten Göteborg-Köpenhamn-Lübeck.

När jag kom hem igen var det fortfarande uppehåll så jag tänkte cykla runt och fota lite, gissa vad som hände ...? Det började regna när jag hunnit några hundra meter och precis när jag stängde ytterdörren kom ösregnet!

Ett par bilder tagna genom fönstret, det blev en skojig förvrängning ... eller hur?



1 kommentar:

Larsan sa...

Jätteläckra bilder, men tråkigt väder! Håll ut!