tisdag 24 augusti 2010

Väder och oväder

Igår kväll började det regna, det blåste ganska skapligt också. Lagom till 22-tiden blev det uppehåll, så jag fick min kvällspromenad i alla fall. När jag kom tillbaka började det regna igen. Under natten avtog regnet men blåsten tilltog.

Snart dags att ösa båten för femte gången.



I morse körde jag en omgång i tvättmaskinen, tänkte det skulle torka bra i blåsten. Tog som vanligt en morgontur till ”min plats vid berget nära havet”. Den här gången behövde jag en plats med lä och jag visste precis vart jag skulle gå. Jag gick till en liten bergsskreva där det växer små aspar och lönnar. Där är det bra lä men begränsad utsikt, man får kompromissa ibland! Satt där en halvtimma och gick därifrån lugn och lycklig, tänk vilka enkla saker det är som kan göra skillnad. Hos hamnkaptenen visade mätaren 15 sekundmeter i topparna.

Nu är det högvatten! Här är Clipperton vid kaj.





Väl hemkommen var tvätten klar att hängas ut, strax efteråt kom regnet … Sedan dess har regn och sol med blå himmel avlöst varandra ett antal gånger, märkligt väder!

Efter lunch tänker jag att nu ska det väl gå att hänga ut tvätten … det är rent komiskt, två-tre minuter efter att tvätten är uthängd börjar det regna igen … då får jag se en annan sak …

Vår fina lilla svenska flagga har blåst sönder i ovädret!

1 kommentar:

Larsan sa...

Vatten, vatten, vatten...